16.05.2014

Szorty by Rav

Hej!

Przy moim ostatnim poście zostałam poproszona o zrobienie tutorialu rysowania szortów.
Z tego co zauważyłam, każdy kto rysuje projekty, szorty wykonuje w całkiem inny sposób od innych- a jednak każda praca ma w sobie to "coś" i mimo, że wykonana jest inną techniką, czy innym sposobem, robi wrażenie. Ja pokażę swój sposób. Mam nadzieję, że to Wam pomoże w odnalezieniu swojego stylu rysowania. :)

Zaczynamy! 


Zaczynamy oczywiście od naszkicowania szortów.
Zdjęcie trochę pociemniałam, żeby dobrze było widać ołówek.


Kolejną rzeczą, jeśli robimy projekt, jest narysowanie skóry. A że post jest o szortach, nie wytłumaczę tego dokładnie, gdyż skóra to taki nasz drugi plan. Jeśli jednak chcecie wiedzieć jak ją rysuję, zajrzyjcie po prostu do moich wcześniejszych tutoriali- tam jest to wytłumaczone dokładniej. :)


Na początek bierzemy kredkę w kolorze ciemno niebieskim lub granatowym i obrysowujemy kontury góry szortów, bez podwiniętych nogawek, tak jak na zdjęciu.


Dopiero teraz obrysowujemy nogawki niebieską, lub jasno niebieską kredką.


Nakładamy pierwszą warstwę koloru. Bardzo delikatnie wypełniamy obszar spodenek odpowiednimi kolorami kredek- takimi jakimi wcześniej obrysowywaliśmy kontury. Gdy to robimy, kolorujemy wyraźnie na ukos- to stworzy już pierwsze wrażenie dżinsu. W niektórych miejscach, kolorujemy bardzo delikatnie lub wcale- będzie to "wytarte" miejsce w dżinsach.


 Teraz nakładamy pierwszą warstwę cieniowania. Robimy dokładnie to samo co wcześniej, z tą różnicą tylko, że kolorujemy w zacienionych miejscach, nie na całej powierzchni szortów.


Kolej na drugi etap cieniowania. Tym razem kredkę prowadzimy także na ukos, ale w drugą stronę. Do tego robimy jeszcze zagięcia na materiale i już teraz bardzo mocno cieniujemy obszary, które są najbardziej zacienione.


Szorty już prawie skończone. Teraz trzeba je tylko wykończyć.
Czyli, dorysowujemy pasek... (przepraszam za złą jakość zdjęcia :/)


... i dodatkowo cieniujemy czarną kredką.


Gotowe!


Jeśli moja szkoła rysowania byłaby dla Was za trudna, efekt dżinsu można uzyskać w inny sposób- prostszy. Wystarczy pod kartkę podłożyć prawdziwy dżinsowy materiał i granatową lub niebieską kredką odrysować fakturę.

Mam nadzieję, że tutorial się przydał. :)
Zrobiłam go za pomocą poproszenia w komentarzu, więc widzicie, że staram się realizować Wasze prośby. ;) Dlatego, jeśli chcecie o czymś konkretnym tutorial (czy jeśli chodzi o rysunki, czy o DIY)- piszcie śmiało!

Pozdrawiam,
Dorota/Rav

3 komentarze:

  1. Super! Uwielbiam twój styl rysowania, a tutorial mógłby być na postać z bajki? Chciałabym zobaczyć w twoim wykonaniu Roszpunkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne spodenki ;) Jeśli chodzi o prośby, to ja ostatnio zainteresowałam się techniką decoupage- może umiesz? Jeśli tak, to byłabym wdzięczna za krótki tutorial :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy7:15 PM

    Fajne, ale czemu nie pokazałaś całej postaci?

    OdpowiedzUsuń