28.02.2014

Cieniowanie - (: Oliwka :)

Hej! Na początku chciałam Was poinformować, że już dawno zrobiłam post o cieniowaniu, zapisałam w kopiach roboczych i być może zobaczyła to inna Redaktorka i mnie uprzedziła, z czego nie jestem zadowolona !!! Chciałam także podziękować osobie, która na stronie Lilla Lou kryje się pod nickiem
julcia g za wykorzystanie mojego tutorialu ! Ostatnio przeglądałam Bloga i odkryłam, że na dobrą sprawę nigdy nie było dokładnego tutorialu o cieniowaniu, a więc pragnę to nadrobić. Dziś tutorial przeznaczony cieniowaniu !



Cieniowanie to nanoszenie na wybraną rzecz koloru odwzorowującego cień padający na tym obiekcie.
Poniżej pokazane są poszczególne etapy cieniowania:

A tu już połączone ze sobą - to właśnie jest cieniowanie:

TUTORIAL - CIENIOWANIE:
1. Bluzka z krótkim rękawem
a) Naszkicuj kształt bluzki.
b) Wycieniuj bluzkę zgodnie ze schematem powyżej. Najmocniej wycieniuj przy czarnych liniach.

c) Tutaj schemat z cieniowaniem:
a działa on tak : 
( strzałka biegnie od najciemniejszego miejsca )

2. Bluzka z długim rękawem
 a) Rysuje się to tak samo, jak bluzkę z krótkim rękawem, lecz przedłuża się rękawy.
b) Schemat cieniowania rękawów

3. Legginsy
a) Naszkicuj kształt legginsów.

b) Wycieniuj ( najmocniej przy czarnych brzegach ).
Tutaj specjalnie pocieniowałam nogawkę po prawej stronie bardziej, a po lewej mniej.
To pokazuje, że wy też możecie dostosować siłę nacisku przy cieniowaniu według swojego uznania.

c) Narysuj zagięcia materiału

d) Wycieniuj miejsca pod zagięciami.


e) Schemat:


i kilka miejsc w przybliżeniu 




4. Spodnie
a) Szkicuje się je tak samo, jak legginsy, tylko trzeba dodać kieszenie, miejsce na suwak i szlufki na pasek.

b) Wycieniuj te miejsca, które przed chwilą dorysowaliśmy.

c) Schemat:

5. Szeroka spódnica
a) Naszkicuj spódnicę.

b) Wycieniuj ( najmocniej przy zaznaczonych na czarno bokach ).


c) Schemat:

6. Spódnica z falbankami

 a) Naszkicuj spódnicę.
b) Pamiętaj o falbankach ( zaznaczone na fioletowo ).

c) Wycieniuj ( najmocniej przy czarnych liniach )


d) Przy następnej falbance musisz pocieniować także z góry ( czarna, gruba linia ).

e) Wycieniuj kolejne warstwy.



f) Schemat:

z bliska:


Falbanki cieniujemy podobnie, jak przy poprzedniej spódnicy:

7. Buty: Szpilki
 a) Naszkicuj but

b) Wycieniuj.

c) Schemat:


8. Buty: Trampki
a) Naszkicuj.

b) Wycieniuj.

c) Schemat:

Ten sam schemat działa np. na włosach

Schemat:

Z bliska:
( miejsca wkoło oznaczone kolorem czerwonym cieniuje się z tą samą siłą )



Mam nadzieję, że spodobał się Wam zarówno sam post, jak i pomysł na trochę nietypowy wpis.

Zapraszam na mojego bloga  >KLIK< .

Jeśli macie jakieś pomysły lub prośby na kolejne tutoriale śmiało 
PISZCIE W KOMENTARZACH !!! 



19 komentarzy:

  1. Słuchaj, jeśli z tą 'inną redaktorką' miałaś na myśli mnie to nie widziałam Twojego posta (wersji roboczej) i teraz widzę go opublikowanego po raz pierwszy. Po drugie to już jak zaczynałam pisać na tym blogu miałam plan, żeby najpierw zacząć od podstaw i wyjaśnić podstawy i cieniowanie. I jeśli próbujesz oskarżyć mnie o skopiowanie Twojego pomysłu na post, to raczej Ci się to nie uda - nie widziałam Tego posta i napisałam pierwsza o cieniowaniu, więc jeśli już ktoś tu coś skopiował, to prędzej Ty ode mnie, bo też przetrzymywałam moje cieniowanie w roboczych przez kilka dni... I trzy wykrzykniki kryjące się po słowie 'nie zadowolona' bynajmniej nie są okazem szacunku dla innej redaktorki (mnie) tym bardziej że nie skopiowałam Twojego pomysłu. Nie mówię oczywiście że Ty ode mnie skopiowałaś. Tylko czy to ładnie tak mnie oskarżać? I zwróć uwagę, na to że ja w swojej wypowiedzi nie postawiłam ani jednego wykrzyknika... To mógł być przecież przypadek. Napisałam tylko co o tym sądze, nie zamierzałam Cię obrazić :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy8:35 PM

    Nie rozumiem nic z tymi schematami :( możesz dokładniej wytłumaczyć bo niewiem :((

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie zamierzałam Cie obrazić ale czy ktoś powiedział że to Ty skopiowalas ? Ja po prostu zapisałam tydzień temu post w kopiach roboczych i co się dalej działo nie wiem bo przez tydzień nie wchodziłam na bloga. Być może to zbieg okoliczności -nie wiem. Pozdrawiam
    Ps. Anonimowa osobo :-) wyslij mi wiadomość mailem proszę na adres
    oliwka.m@onet.eu tam ci wszystko dokładniej wytłumaczę, oczywiście jeśli możesz

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy2:16 PM

    Oliwka uwielbiam twoje szkoły rysowania .jesteś moją idolką.pozdrawiam julcia g

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziekuje :D ciesze sie, ze korzystasz z moich szkol ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm... nie wiem czy nie zauważyłas tego komentarza czy po prostu nie masz maila, więc wytłumaczę to tu... a więc : w schematach pokazałam, na podstawie strzałek, siłę nacisku kredki. Załóżmy, że strzałka biegnie w prawo ( -> ) - wtedy cieniujemy najmocniej po lewej stronie. Zmniejszając nacisk wybranej kredki przechodzimy do strony prawej. W druga stronę działa to prawie tak samo, lecz w druga stronę. Strzałka w lewo ( <- ) - najmocniej cieniujemy po stronie prawej. Idąc ku stronie lewej, zmniejszymy nacisk kredki :-) . Mam nadzieję, że wszystko dobrze wytłumaczyłam. Jeśli przez przypadek pomyliłam strony - piszcie. ( pisze z tableta, więc przepraszam za ewentualne błędy - no wiecie, słownik ) JEŚLI MACIE JESZCZE Z CZYMŚ PROBLEM ŚMIAŁO PISZCIE . Pozdrawiam wszystkich :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy6:35 PM

      Aha... Oki, już rozumiem dziękuję :) Mam maila, ale dopiero teraz to zobaczyłam i nie zdążyłam napisać :) Dziękuję za wyjaśnienie i czekam na kolejną Szkołę ♦ ♣

      Usuń
    2. Super, że podobają Ci się moje szkoły ♥ dziękuje ♥

      Usuń
  7. Anonimowy8:05 PM

    A moim zdaniem to jeszcze tak nie do końca jest cieniowanie......To powinno inaczej trochę wyglądać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz, podziel się ze mną swoim zdaniem. Chętnie cie wysłucham :-)

      Usuń
  8. Anonimowy10:14 AM

    Powinnas lepiej wytlumaczyc do czego sluzy cienioaanie i po co jest. Moja 10 letnia siostra z tego korzysta i z tej szkoly niezbyt sie dowiedziala. Wedlug nas (moja siostra pomaga mi w napisaniu tego ) tutaj powinny pisac osoby ktore umieja dobrze wytlumaczyc. Wczoraj przeczytalysmy tutaj fajny post o cieniowaniu twarzy. Autorka (karolina) postarala sie wyjasnic co to jest cieniowanie i jest po co zamiast bawic sie w jakies schemaciki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy10:16 AM

      I jeszcze: nie zaznaczylas na bluzce zagiec materialu, a chyba nie lezy ona jak blacha (jak powiedziala Karolina ♥ )

      Usuń
    2. Anonimowy11:32 AM

      Domyślam sie,ze jestes jakas kolezanka Karoliny lub piszesz to sama ( droga Karolino ) jako anonim. Jeśli chcesz pochwalic jej post zrob to pod jej wpisem, a nie krytykujesz mój. Rozumiem , to Twoje zdanie, ale czy trzeba od razu tak surowo ? Pozdrawiam
      Ps. Moja bluzka nie uklada sie na żadnej postaci wiec zagięć na niej nie ma.

      Usuń
    3. Anonimowy5:39 PM

      Nie, nie jestem kolezanka Karoliny ani nią. Pisze z anonima, bo nie mam konta google. Nie krytykuje twojego tutorialu tylko wyrazam opinie o nim, czy nie o to prosilas? I skoro tak sie czepiasz, to czemu napisalas to z anonima a nie ze swojego konta (oliwia m.)? ;

      Usuń
    4. Anonimowy5:11 PM

      Bo nie mogę sie na to konto zalogować z telefonu, z którego teraz pisze :-o

      Usuń
  9. Anonimowy5:15 PM

    Moim zdaniem to wlasnie Karolina wytlumaczyla wszystko na odwal żeby po prostu bylo sobie na blogu. Oliwia wytlumaczyla wszystko dokładnie i porzadnie, tak jak nalezy. Brawo Oliwko ! Zawsze z checia czytam Twoje tutoriale, bo one inspirują mnie do dzialania. Dziekuje !!! =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez urazy, ale na odwal nie tłumaczyłam. Pisałam to ok. 1,5 godziny, plus jeszcze porobienie zdjęć. Starałam się dobrze wytłumaczyć cieniowanie na początku, i przy zdjęciach projektu nie dawać żadnych schematów, bo nie jestem w nich za dobra, i ok, niektórym może pomagają, mi osobiście nie pomagały jak się uczyłam... To moje zdanie. Ale Oliwia napisała (cytuję) "Cieniowanie to nanoszenie na wybraną rzecz koloru odwzorowującego cień padający na tym obiekcie." Jedno krótkie zdanie. I później schemaciki. Jeśli Tobie (Anonimowy pode mną) pomagają zrozumieć cieniowanie schematy i strzałki, to okej, każdy uczy się na swój sposób. Ja wytłumaczyłam tak jak ja bym zrozumiała gdyby ktoś inny tak napisał, zrobiłam to w 4 częściach. Oliwia pokazała jak robić różne części garderoby (spódniczkę z falbankami, spódniczkę inną, włosy, buty) a ja wytłumaczyłam co to jest cieniowanie i po co jest, a potem pokazywałam na projekcie. Oliwia nastarała się robiąc schematy i pewnie niektórym pomagają właśnie takie strzałki. Ja nastarałam się pisząc tyle z głowy o padaniu cienia itd. i robiąc zdjęcia, niektórym to właśnie pomaga. Tak ciężko zrozumieć że każdy tłumaczy w inny sposób? Po to nas, autorek na blogu Lilla Lou jest dużo, bo każda tłumaczy trochę inaczej a czytelnicy jedni zrozumieją tak, inni inaczej. Gdyby jedna osoba tutaj pisała, to pewnie nauczyłaby się rysować ok. połowa, tak siebie jakby "uzupełniamy" i czytelnicy mogą np. sądzić że ja robię ładne sukienki (to tylko przykład, nie mówię że tak jest, bo nie umiem sama ocenić) a Oliwia włosy (ja na przykład, sądze że robić ładne włosy, ale to też tylko przykład, nie każdy tak musi uważać) i mogą ode mnie się uczyć rysować sukienki (przykład) a od Oliwi włosy (przykład) i w ten sposób nauczą się rysować po swojemu. Bardzo prosiłabym o uszanowanie tego, co napisałam powyżej oraz powstrzymania od takich komentarzy typu właśnie: Karolina zrobiła to na odwal (tak, tak, bo na odwal to znaczy pisać 1,5 godziny posta, tak tak) a Oliwia super ślicznie pięknie. Każda z nas postarała się dobrze to wytłumaczyć i to chyba jest najważniejsze.
      Proszę skończmy już tę kłótnię, nie ma sensu, a ja nie chcę się kłócić, nie wiem jak wy...

      Pozdrawiam
      Karolina
      PS: Tak, trochę się rozpisałam. Chciałabym aby to był już mój ostatni komentarz pod tą notką,

      Usuń
  10. Anonimowy5:57 PM

    Ja również dziekuje ♡ Oliwia

    OdpowiedzUsuń
  11. te shemat są bardzo pomysłowe

    OdpowiedzUsuń