26.12.2013

Organizacja czasu - moje sposoby i porady


Jak dobrze zorganizować czas?


1. Prowadź notes, kalendarz. Może być w formie papierowej, albo w komórce. Zapisuj tam ważne rzeczy, zaglądaj często. W ten sposób o niczym nie zapomnisz.  


2. Rób listę rzeczy do zrobienia. Jeśli masz dużo zadane, zapisz w punktach po kolei co masz zrobić. Potem popatrz na tą listę i zdecyduj co zrobisz pierwsze, drugie. Wykreślaj po kolei to co zrobiłaś. Da ci to satysfakcję, jeśli spojrzysz na to w sposób: wow, jak dużo już zrobiłam. Spisuj tak wszystko co ważne: co masz kupić, zrobić, itp.
3. Kiedy wracasz ze szkoły a masz dużo zadane, zrób listę (punkt 2) i rozplanuj sobie czas. Ja często mam tak, że nie zdążam czegoś odrobić, mam zajęcia dodatkowe, i przez to muszę o godzinie 21 siedzieć nad matmą... I nie mam w ogóle czasu... Można się wściekać ile zadają, ale to i tak nic nie da, lepiej działać. Pomyśl sobie tak: odrobię, będę mieć z głowy, będę mieć czas wolny. Najgorszą rzeczą jest odkładanie na później... Ja polecam od razu po przyjściu ze szkoły zapisać co jest do zrobienia i robić! Może jeszcze być tak że jakoś źle zaznaczysz w książce na lekcji zadanie i nie będziesz pamiętać żeby je zrobić. Więc albo prowadź notes w którym zapisujesz w szkole co jest zadane (pani mówi: zadanie 1,2,3,4 ze strony 68, ty wyciągasz notes i piszesz) albo (gorsza moim zdaniem metoda) zaznaczaj w książkach, pisz w zeszycie przedmiotowym i zaznaczaj kolorowymi karteczkami
4. Ustal szyfr. W kalendarzu notuj co masz do zrobienia a później zaznaczaj danymi kolorami zakreślaczy. Na przykład co masz kupić zaznaczasz na różowo, rzeczy do zrobienia związane z blogiem,yt internetem na zielono, coś jeszcze innego na żółto...
5. Motywuj się. Niektórym satysfakcje daje już samo wykreślanie z listy zrobionych rzeczy, inni cieszą się czekoladką. W każdym razie pomyśl sobie: jak zrobię to i tamto to będę mogła zrobić to, dostać to... Mi pomaga jak sobie pomyślę: kiedy odrobię przyrodę, zrobię sobie przerwę. Albo: jeszcze tylko 2 zadania i wooolne!
6. Każdy ma swoje sposoby. Niektórzy są w stanie pomieścić wszystkie daty klasówek, testów w głowie, inni potrzebują notatnika. Przetestuj różne sposoby i zdecyduj, które dla Ciebie są najskuteczniejsze.
7. Z internetu też można się uczyć! A wystarczy tylko w google wstukać sposoby organizacji czasu... Ja kiedyś też oglądałam różne filmiki na youtubie na ten temat i to pewnie stąd ta moja wiedza na ten temat ;P
To na tyle. Mam nadzieję że post się podobał. Piszcie na jaki temat chcecie posty, bo coś czuję, że dopada mnie brak weny twórczej!

3 komentarze:

  1. super blog dodalam do obserowowanych zapraszam tez do mnie:)www.http://wszystkocozafree.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To blog Lilla Lou, nie Karoliny. Pomyliłaś się. Tutaj różne osoby piszą, czyli redaktorzy bloga. Widzę, że chyba zaczynasz, czy coś..

      Zapraszam na blog Neylaa and Passion :)

      Usuń
  2. To nie jest mój blog... To jest blog marki Lilla Lou, na którym piszą różne osoby -,-

    OdpowiedzUsuń