12.06.2013

Malowany makaron-kokardki

Hej
Wiem, że to mój pierwszy post o DIY, ale nie miałam czasu napisać go wcześniej, bo robiłam te mini "dzieła":




Można je wykorzystać na różne sposoby - przypiąć do nudnej spinki do włosów, dodać uroku pracy plastycznej, zrobić z nich breloczek lub taka jak ja to zrobiłam - zrobić z nich bransoletkę. W jednym z kolejnych postów pokażę Wam jak ją zrobić. Dziś jednak skupię, się na kokardkach z pomalowanego makaronu.

 Co będzie potrzebne:




 -1 duży płaski pędzel, 1 mniejszy płaski pędzel, patyczek do szaszłyków lub wykałaczka
 - paleta do mieszania kolorów lub kawałek twardej tektury
 - farby (najlepiej akrylowe)- mogą być tylko kolory podstawowe, jednak można "pójść na łatwiznę" i wziąć gotowce
 - kilka makaroników w kształcie kokardki
 - kubeczek z wodą lub szklanka
 - ewentualnie chusteczka - może się przydać, do wycierania mokrego pędzla po wymyciu go w kubeczku

Przygotowanie:

1. Przygotuj makaronik,wybierz motyw (możesz wykorzystać jeden z tych powyższych) i rozmieszaj farby na palecie.




2. Pomaluj makaronik z obu stron farbą (najwygodniej i najszybciej robi się to dużym pędzlem).




3. Gdy farba wyschnie, nanieś małym, płaskim pędzelkiem na 3 środkowe ząbki na makaronie fioletowe paski z lewej i prawej strony, po wyschnięciu także z tyłu.




4. Po wyschnięciu pasków zrób patyczkiem do szaszłyków kropki. Zacznij od najjaśniejszego koloru z tych wcześniej wymieszanych. Wystarczy zanurzyć patyczek w farbie i delikatnie nałożyć na 7 "ząbków" na bokach makaronu z każdej strony.
Pomaluj pędzlem środek kokardki, najlepiej kolorem, który został użyty na kropeczki.





Jeżeli zostanie Ci trochę farby, możesz ją zabezpieczyć przykrywając ją folią śniadaniową. Głównie chodzi o ochronę przed kurzem, nie przed utratą wody - zawsze można dodać trochę wody.

6. Na koniec ewentualnie możesz nałożyć na makaron lakier do paznokci (bezbarwny) dla ochrony przed wodą, lub cały makaron od początku do końca pomalować kolorowymi lakierami.

Twoja kokardka jest gotowa!

Tu są z bliska pokazane jeszcze inne wzory:

1. Abstrakcyjne ciapki
 2. Prąd

 3.Impresjonistyczny paw

 4. Green

 5. Colorful

 6. Kwiaty

 7. Love

 8. No name

 9. Galaxy

 10. Zebra

 11. Ludowy

 12. The sky

 13. Party

 14. Rainbow

 15. Serca

 16. Sand
Moim ulubionym wzorkiem jest chyba Galaxy. Który Wam się najbardziej podoba?
Trzymajcie się
Abylika

5 komentarzy:

  1. proste a jakie efektowane :)bardzo podoba mi sie prad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy3:48 PM

    Spoko....ale widziałam lepsze posty na tym blogu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy11:14 AM

    Świetne :) Mi najbardziej podoba się ten wzór 6.Kwiaty i 11.Ludowy, a tak naprawdę, to wszystkie są śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy9:14 PM

    A mi najbardziej podobają się kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy6:22 PM

    w serduszka <3

    OdpowiedzUsuń