31.05.2013

Dookoła Świata - Japonia (TUTORIAL)



Spinka z Lilla Lou wyrusza w podróż dookoła świata :) Zaczynamy od Japonii!





Do wykonania tej stylizacji potrzebne będą kredki, klej, zaokrąglone obcęgi (można sobie poradzić też bez nich), papierowe kwiatki, nożyczki, biała kreda, brązowa farba i pędzelek, tasiemka, papier do pakowania prezentów, czarna czesanka do filcowania, koraliki i inne dodatki.


KROK 1:
Zaczynamy od pomalowania twarzy Spinki. Według japońskiej tradycji kobiety malowały twarz na biało, ja kontury twarzy pomalowałam kredką w kolorze ciała, następnie całość poprawiłam białą kredą (taką zwykłą, szkolną kredą do tablicy). W makijażu mocno podkreśliłam oczy.


KROK 2:
„Szyjemy” kimono! Kształt kimona odrysowałam na pojedynczej warstwie białej serwetki (można wykorzystać chusteczkę lub cienki papier). Następnie wycięłam poszczególne elementy stroju, odrysowałam na papierze do prezentów, wycięłam i przykleiłam.  Dół kimona wycięłam nieco większy niż odrysowany kształt i pozaginałam w harmonijkę. Na środku przykleiłam kawałek grubej tasiemki w róże.


Między wycięte elementy kimona przykleiłam różową wstążkę. W ten sam sposób ozdobiłam rękawy. Buty także wycięłam z ozdobnego papieru.


KROK 3:
Czas na fryzurę! Ja wykonałam ją z wełny – czarnej czesanki do filcowania.


KROK 4:
Wykonamy teraz ozdoby do włosów z papierowych kwiatków. Płatki kwiatków pozawijałam – tu właśnie były mi potrzebne okrągłe obcęgi, ale można je w ten sam sposób pozawijać na cienkiej kredce albo wkładzie do długopisu. Kilka warstw takich kwiatków sklejamy.


Kwiatki przyklejamy do włosów, w środek wklejamy koralik – perełkę.


KROK 5:
Czas na wykonanie tła – a w tle japońskie kwitnące wiśnie. Gałęzie drzew namalowałam brązową farbą.


Następnie dokleiłam do drzew dużo materiałowych kwiatków.  Wykorzystałam też sporo brokatowych motylków. I stylizacja gotowa, witamy w Japonii!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz